dinsdag 17 augustus 2021

Training Cards


In onze tijd kreeg je als ouder een spraakcomputer afgeleverd met als je geluk had een instructie van een uurtje en een telefoonnummer voor eventuele vragen.

Ik heb dat nummer nooit gebeld en ben alles zelf gaan uitzoeken via Google en Social media.

Het kostte mij uren, dagen en maanden voor ik wist hoe het communicatieapparaat en de bijbehorende software werkte.

Zelf bouwde ik een vocabulaire op voor Marilou, maar wetenschappelijk was dat niet.

Door mijn internationale werkzaamheden voor ISAAC-NF bezocht ik het wereldwijde Communicatie congres in Toronto en daar besefte ik dat ik Marilou te kort deed met mijn zelfgebouwde vocabulaire.

Corewords (kernwoorden) dat is de eerste pijler om een goede communicatie partner te worden.

Gelukkig kwamen er de laatste jaren naar het Nederlandse vertaalde kant en klare vocabulaires op de markt.

Binnen ISAAC-NF maakte ik mij hard voor een gedegen aflevering van de spraakhulpmiddelen dwz met duidelijke en vooral langdurige instructies.

Bij het uitpakken van onze nieuwe I13 begint mijn hart sneller de kloppen.

Ik vind dozen met zogenaamde Training cards prachtig vertaald in het Nederlands met handige ringen gedrukt op duurzaam stevig papier.

Dat is wat een gebruiker en zijn omgeving nodig heeft bij het maken van de eerste stappen in de communicatiewereld.

Nu nog (gratis) te volgen trainingen en dan ben ik helemaal blij!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten